#71. Ta dziewczyna - M.Frances

by - 21:15


Wydawnictwo Albatros wysyłając blogerom książkę Michelle Frances do paczki dodało też podkładkę z napisami. Pomysł bardzo dobry, acz czy trafiony? "Ta dziewczyna" nie jest kobietą w oknie, nie jest zaginiona, nie została też odnaleziona i na pewno nie jest dziewczyną w walizce - brzmiały niektóre zdania. Jednak czy Cherry naprawdę jest inna niż wszystkie bohaterki thrillerów psychologicznych? Oto jest pytanie. 

Historia Tej dziewczyny jest na pozór bardzo prosta. Syn, zakochana w nim  na zabój dziewczyna i zazdrosna matka. Daniel - młody, ustawiony do końca życia jedynak, przyszły lekarz. Cherry - dziewczyna z przeszłością i tajemnicą. Laura - nadopiekuńcza matka i zdradzana żona, która prócz syna nie ma nikogo na kim naprawdę jej zależy. Jednocześnie kobieta z klasą, spełniona zawodowo, prowadząca - wydawać by się mogło - idealne życie. Nagle drogi tych dwóch całkiem różnych kobiet się krzyżują, a wszystko za sprawą Daniela. Na początku relacje układają się po myśli całej trójki, kobiety nawet zaczynają się lubić. Jednak w pewnym momencie jedna z nich pokazuje pazur i zaczyna manipulować chłopakiem by osiągnąć własne korzyści. Która? To jest pierwsze pytanie, które sobie zadawałam. 



Czytając książkę, próbowałam rozgryźć co jest prawdą, a co jedynie manipulacją i kłamstwem. Zarówno Cherry jak i Laura to kobiety, które nigdy nie odpuszczają dlatego jeszcze trudniej było mi zrozumieć, która z nich jest tą złą. Tematem przewodnim jest właśnie ich relacja, a z czasem też walką jaką zaczynają prowadzić. Ich nagrodą ma być nieświadomy niczego, Daniel. 

Ta dziewczyna to pierwszy przeczytany przeze mnie tytuł, w którym opisane są relacje teściowej i przyszłej synowej. Frances - biorąc pod uwagę istniejące stereotypy - doskonale wykreowała ich więź oraz sytuacje konfliktowe. Każda z bohaterek jest bezwzględna i nie chce odpuścić. Każda z nich uważa, że to ją Daniel powinien kochać najbardziej. Książkę bardzo dobrze się czyta nie tylko ze względu na nieprzeciętną, a jednocześnie bardzo realną historię, ale także ze względu na styl. Frances pisze tak, że całkowicie wciąga czytelnika i stopniowo kreuje napięcie. Do końca nie wiadomo jak skończy się ta powieść i która z kobiet bardziej zbliży się do Daniela.

Jak na thriller psychologiczny bohaterowie są dobrze wykreowanymi postaciami. Każda z nich reprezentuje pewną grupę cech i określoną osobowość. Bez wątpienia pierwsze skrzypce w książce grają kobiety, bo to one są sprawczyniami występków, które niosą za sobą kolejne sytuacje tworzące całość fabuły. Zarówno Cherry jak i Laura to osoby silne i zdolne do wszystkiego. Za każdym razem gdy czytam książki w których głównymi bohaterkami są kobiety staram się zagłębić w ich psychikę i zrozumieć dlaczego są takie, a nie inne. Czytając Tę dziewczynę można to robić nieustannie, Cherry i Laurę nie opuszcza bowiem wyobraźnia i wymyślają tylko nowe sposoby by sobie dopiec.

Historia jest logiczna i dobrze przemyślana, nie ma sytuacji, które nie pasowałyby do całości. Thriller Frances oceniam bardzo dobrze. To jedna z tych książek, która bezwiednie zapada nam w pamięć. Z jednej strony dlatego, że sama jestem kobietą i kiedyś też będę mieć  teściową, a z drugiej dlatego, że to po prostu dobra książka. 





Tytuł: Ta dziewczyna 
Autor: Michelle Frances 
Wydawnictwo Albatros 
Data premiery: 15 luty 2018
Ilość stron:414

You May Also Like

22 KOMENTARZY

  1. Tematyka książki interesująca! Lubię taki klimat, więc bardzo chętnie przeczytam :) czuję się zachęcona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książke na swojej liście do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach w niedalekiej przeszłości przeczytać tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaintrygowały mnie te relacje między teściową a przyszłą synową i to, że ta książka jest thrillerem psychologicznym. Coś musi w tym być :) Chętnie przeczytam, bo już sama jestem ciekawa, która z nich posunęła się do manipulacji.

    OdpowiedzUsuń
  5. Thrillery psychologiczne bardzo lubię i też ten mam w planach. Myślę, że mi też się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Autorka świetnie rozwinęła pomysł w fabułę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam nadzieję, że przeczytam, wątek walki z teściową, manipulacje i kłamstwa. Brzmi bardzo dobrze :)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciągnie mnie do tej historii, więc na pewno dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytam często tego typu książek i do tej też mnie jakoś nie ciągnie, więc sobie odpuszczę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię thrillery psychologiczne, na ten tytuł poluję od dawna :)
    pozdrawiam Justyna z https://wszystkococzytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miałam tej książki w planach, ale zaintrygowało mnie to ukazanie stereotypowości. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi dosyć ciekawie, może się skuszę;)
    https://slonecznastronazycia.blog/

    OdpowiedzUsuń
  13. Planuję przeczytać! Ta książka wyszła jakoś podobnie jak "Tamta dziewczyna". Pamiętam jak śmiałam się z tego ta-tamta. Dużo tych dziewczyn w literaturze ostatnio.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Słyszałam już wiele o tej książce i w końcu muszę ją przeczytać bo naprawdę zapowiada się ciekawie. Lubię książki w takim właśnie klimacie.
    Dodaję bloga do obserwowanych, liczę na rewanż.

    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/04/dwor-skrzyde-i-zguby-sarah-j-maas.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy blog, z ciekawymi książkami. Dodaję do obserwowanych. Pozdrawiam, Paweł z http://melancholiacodziennosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Spotkałam się z różnymi opiniami na temat tej książki, ale jako ze kocham thrillery, jestem nią zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na razie nie mam ochoty na tę książkę :D


    Buziaki,
    coraciemnosci.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Miałem w planach, ale ostatnio na IG na stories ktoś zaspoilerował całą ksiązkę ! Czekam aż o tym zapomnę i zabiorę się wtedy za czytanie. hahaha

    Pozdrawiam

    www.bartoszczyta.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię taką tematykę. Jestem ciekawa tej książki.

    OdpowiedzUsuń

Fajnie Cię widzieć! Będzie jeszcze fajniej, jeśli trochę podyskutujemy. Dlatego zostaw po sobie komentarz, będzie mi bardzo MIŁO!! Odpowiem w przerwie między jedną książką, a drugą :)

WPADNIJ NA MÓJ INSTAGRAM

>