W CIEMNYM, MROCZNYM LESIE - R. WARE

by - 13:08


Duży gęsty las. Mroczny, bo oddalony od miasta o kilkadziesiąt kilometrów. Pusty, bo w jego obrębie nie sposób dostrzec żadnej istoty. Ciemny, bo po zachodzie słońca całkowicie zatapia się w mroku. Po środku jego stoi dom. Ogromny, nowoczesny, przeszklony. Anonimowy, choć jednocześnie nie dający nawet odrobiny prywatności. Wyglądający na zimny, a jednak ogrzany ciepłem zapalonego światła. Taki, który po zmroku staje się szklanym ekranem ukazującym życie mieszkańców. Taki, w którym spoglądając w okno można zobaczyć jedynie niewyobrażalną ciemność i świecące oczy leśnych sąsiadów. Dom pięknie i bogato urządzony, a jednocześnie przyśpieszający oddech oraz wywołujący gęsią skórkę i pot na plecach. Odcięty od świata i zasięgu sieci komórkowych. Idealny, by stać się miejscem akcji oryginalnego thrillera. 

W ciemnym, mrocznym lesie to polskie wznowienie od Ruth Ware, za które dziękuje wydawnictwu z całego serca. Oprócz oryginalnego szklanego domu w którym toczy się akcja, niesamowite są także okoliczności. Piątka praktycznie obcych sobie ludzi przyjeżdża, by świętować wieczór panieński Clare - jedynego łączącego ich elementu. Claire i Nora to dawne przyjaciółki, których drogi rozeszły się 10 lat temu. Nora nie do końca rozumie powód zaproszenia, jednak za namową Niny, kolejnej dawnej koleżanki, postanawia pojawić się na panieńskim weekendzie. Żaden z uczestników nie zakłada, że podczas kilku wspólnych dni wydarzy się coś, co już na zawsze nie pozwoli o sobie zapomnieć. 

Pochłaniając stronę za stronę, rozdział za rozdziałem akcja wciągała mnie coraz bardziej. Niewinny wieczór okazał się wstępem do naprawdę dobrej książki. Razem z zaproszonymi krok po kroku poznawałam kolejnych bohaterów i ich tajemnice. Tylko Nora do końca pozostawała dla mnie zagadką. W połowie książki, gdy wydawało mi się, że wszystko już wiem, dostałam od Ware pstryczka w nos. Wszystko wywróciło się do góry nogami i sprawy nabrały zdecydowanie inny obrót. Wtedy zaczęło się na dobre, prawdziwy rollercoaster. 

Czytając poprzednią książkę autorki "Pod kluczem", przyzwyczaiłam się do spokojnej, przeciekającej przez palce akcji i podkreślaniu detali. Tym razem Ware również skupia się na szczegółach, wymuszając na odbiorcy uważność i logiczne myślenie, ale jednocześnie opowiadana historia toczy się zdecydowanie szybciej. Napięcie towarzyszy cały czas. Nora, która jednocześnie okazuje się być Lee, Leo i Eleonorą jest postacią złożoną, zagubioną i z dużym bagażem doświadczeń. Historia głównej bohaterki zdecydowanie nie pozwala się nudzić. Zaangażowanie i ciekawość to uczucia, które towarzyszyły mi przez cały czas poznawania jej opowieści. 

Jaka jest ta książką? Na pewno wciągająca i nieprzewidywalna. Zdecydowanie warta przeczytania i godna polecenia. 

W ciemnym, mrocznym lesie to debiut Ruth Ware. Życzyłabym sobie, żeby wszystkie książki były równie dobre. Na pewno jeszcze po nie sięgnę! 





Tytuł: W ciemnym, mrocznym lesie
Autor: Ruth Ware
Wydawnictwo Czwarta Strona 
Ilość stron: 304
Data premiery: 10 stycznia 2017 
Data wznowienia: 27 lipca 2022 

You May Also Like

1 KOMENTARZY

  1. Dużo dobrego już o tej książce czytałam, a skoro Ty to potwierdzasz, to chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń

Fajnie Cię widzieć! Będzie jeszcze fajniej, jeśli trochę podyskutujemy. Dlatego zostaw po sobie komentarz, będzie mi bardzo MIŁO!! Odpowiem w przerwie między jedną książką, a drugą :)

WPADNIJ NA MÓJ INSTAGRAM

>