ULUBIEŃCY 2022

by - 22:51

W ubiegłym roku udało mi się przeczytać trzydzieści książek. Oczywiście nie liczy się jakość, a nie ilość, a z tą w 2022 było bardzo dobrze. Wśród wszystkich tytułów są jednak takie, które zdecydowanie wychodzą ponad szereg. Oto moi ulubieńcy 2022 roku! 


NIM SKOŃCZY SIĘ NOC 
Ten tytuł to moje pierwsze, ale już wiem, że nie ostatnie spotkanie z Bartoszem Szczygielskim. Thriller, który stworzył, zdecydowanie połechtał moje serduszko i już wiem, że chcę więcej. Bohaterowie są trzy małżeństwa, które w teorii nic nie łączy, ale w praktyce okazuje się, że jest inaczej. Wszystkie pary w jednym czasie przybywają do Kredowych Wzgórz, domków położonych w pięknych okolicznościach przyrody z dala od miejskiego zgiełku. I właśnie tam zaczyna się zabawa... Choć  z rozdziału na rozdział wiemy coraz więcej, to jednak coraz mniej. Autor trochę pokazuje nam język, bawiąc się zarówno losami bohaterów, jak i czytelnikiem, ale jest to zdecydowanie uzasadnione. Nie martwcie się takiego zakończenia i tak nigdy nie będziecie się spodziewać. 

Bartosz Szczygielski, Wydawnictwo Czwarta Strona


NOC W KTÓREJ ZNIKNĘŁA
Kolejny thriller, który połknęłam błyskawicznie. Czytało się tak dobrze, że omal nie przegapiłam przystanku, jadąc do pracy. Historia zniknięcia Tallulah od pierwszych stron intryguje i nie pozwala przestać o sobie myśleć. W końcu, która matka zostawiłaby małe dziecko i po prostu uciekła z domu? Książka ma ogromny plus również z uwagi na to, że fabuła jest bardzo oryginalna. Nie ukrywam, że szukałam jakiś powiązań z innymi tytułami, ale nic takiego nie znalazłam, nawet drobnostki. A to się chwali. Nie ma co się zastanawiać, po prostu czytajcie. 


Lisa Jawell, Wydawnictwo Czwarta Strona 


PAMIĘTNIK DIABŁA 
Ależ to jest mocna książka! Dawno nie czytałam nic tak dobrego, a zarazem tak mrocznego i przerażającego, jak pierwszy tom serii o Kubie Sobańskim. I nie mam tutaj na myśli tylko ubiegłego roku, ale w ogóle ostatnie lata. W trakcie czytania doszło do tego, że bałam się chodzić po swoim ukochanym Krakowie, sama. Kuba Sobański to seryjny morderca, który w brutalny sposób zabija młode kobiety. Na pierwszy rzut oka nikt nie podejrzewałby, że ten zdolny, atrakcyjny student prawa, może okazać się prawdziwym psycholem. Seria Adriana Bednarka to moje przypadkowe odkrycie z krakowskich Targów książki. Zdecydowanie nie żałuje, że się na nią zdecydowałam. Niebawem premiera kolejnego tomu z Rzeźnikiem Niewiniątek w roli głównej. 


Adrian Bednarek, Wydawnictwo Zaczytani 

ZANIM WYSTYGNIE KAWA
Ta książka jest zdecydowanie inna niż wszystkie. Miejscem akcji jest kawiarnia, nie przytulna, ciepła, jasna i pachnąca kawą tylko ciemna, w piwnicznym wnętrzu bez okna, ale z niezwykłym charakterem. Sekret tego miejsca tkwi w magicznym krześle, które przenosi wszystkich odważnych by na nim usiąść, do przeszłości. Z podróży trzeba wrócić oczywiście zanim wystygnie kawa. Powieść tworzą cztery opowiadania, które niosą ze sobą nie tylko ludzkie historie, ale także refleksje. Książka ma niezwykły klimat i nie można przejść wobec niej obojętnie. Dużo w niej emocji i uczuć. Polecam! 


Kawagchuci Toshikazu, Grupa Wydawnicza Relacja 

ŚWIAT NA NOWO 
To książka, której nie mogło tu zabraknąć. Barbara Wysoczańska ma tak ogromną lekkość pisania, że nie sposób się oderwać. Historie opowiadane przez nią zawsze wywołują u mnie ciepło na sercu, razem z bohaterami przeżywam wszystkie emocje. Opowieść Janka, Szczepana i Lidii bardzo zapadła mi w pamięć. Czasy powojennej Polski. Dwóch całkowicie różnych mężczyzn i jedna kobieta, która nie wie czy posłuchać głosu rozsądku czy serca? Nie od dziś wiadomo, że miłość potrafi nieźle zamieszać, ale jednocześnie jest tym, co niejednokrotnie przytrzymuje przy życiu i daje nadzieje. Świat na nowo naładowany jest emocjami, które aż kapią z każdej strony. Dzięki temu wszystkie nastroje, rozterki, humory i uczucia bohaterów były też moimi uczuciami. Ogromnie kibicuje tej autorce! Zdecydowanie piątka z plusem! 


Barbara Wysoczańska, Wydawnictwo Filia 

W CIEMNYM, MROCZNYM LESIE 

Thriller psychologiczny, za którego wznowienie ogromnie dziękuje wydawnictwu. Książka zdecydowanie godna polecenie, nietuzinkowa, z oryginalną fabułą i miejscem akcji. W wynajętym apartamentowcu pośród gęstego lasu jest aż duszno od nadmiaru emocji. Grupa nieznających się osób trafia na wieczór panieński wspólnej, dawnej znajomej. Nikt nie wie dlaczego tam jest, a im dłużej ze sobą przebywają tym chętniej mroki z przeszłości zaczynają wychylać się z każdego kąta domu. W tej książce zobaczyłam Ruth Ware jakiej jeszcze nie widziałam, pomimo tego, że nie było to moje pierwsze spotkanie z autorką. Doskonale dopracowana fabuła, dynamiczne zwroty akcji i nieszablonowa historia. Taką Ruth chce czytać! Jeśli jeszcze nie znacie autorki to koniecznie zacznijcie swoją przygodę od tego tytułu. Więcej przeczytacie tutaj.  


Ruth Ware, Wydawnictwo Czwarta Strona 

Kolejność wymienionych ulubieńców jest całkowicie przypadkowa. Każda z nich jest tak samo dobra, dlatego ranking nie ma sensu. Przypadło Wam coś do gustu? 





You May Also Like

2 KOMENTARZY

  1. Nim skończy się noc oraz Serię Adriana Bednarka będę czytała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z tych książek mam w planach tylko "Zanim wystygnie kawa".

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń

Fajnie Cię widzieć! Będzie jeszcze fajniej, jeśli trochę podyskutujemy. Dlatego zostaw po sobie komentarz, będzie mi bardzo MIŁO!! Odpowiem w przerwie między jedną książką, a drugą :)

WPADNIJ NA MÓJ INSTAGRAM

>