[PRZEDPREMIEROWO] NIE ZABIŁAM - K.MUNIAK

by - 12:07



Są takie książki, które hipnotyzują już od pierwszych stron. Takie, których nie sposób odłożyć, bo chęć dowiedzenia się, co stanie się dalej jest silniejsza. Takim tytułem zdecydowanie jest najnowsza propozycja od Klaudii Muniak, Nie zabiłam

To moje pierwsze spotkanie z autorką i muszę przyznać, że niezwykle udane. Nie zabiłam to skomplikowana historia trzydziestoczteroletniej Sabiny Garncarek, która od dłuższego czasu mierzy się z problemami na tle psychicznym. Kobietę poznajemy w chwili, gdy postanawia poddać się innowacyjnej terapii, testując nowe długo działające leki. W tym samym czasie dochodzi do zabójstwa byłej kierowniczki sklepu, z którego Sabina została zwolniona. Kobietą zaczyna interesować się policja i  wszystko wskazuje na to, że mogła mieć coś wspólnego z tym przestępstwem. Sabina nie pamięta jednak tego, co się stało. Czy mimo to może czuć się niewinna? 

Sabina to kobieta z trudnymi doświadczeniami z dzieciństwa, które bardzo mocno wpływają na jej dorosłość. Bez pracy, rodziny i środków do życia, za to z traumą, stanami depresyjno-lękowymi i zanikami pamięci, wywołuje u czytelnika silne współczucie. Kiedy dziewczyna trafia w ręce policji, zaczynamy się zastanawiać, czy mogła zabić, skoro tego nie pamięta? Ale przecież już raz to zrobiła i brzemię swojego czynu nosi w sobie do dziś. 

Klaudia Muniak stworzyła thriller, w którym trudne emocje, lęk i traumatyczne przeżycia wylewają się z każdej strony. Choroba psychiczna oraz nowoczesne leczenie sprawiają, że główna bohaterka nie tylko nie ma do siebie zaufania, ale też nie daje sobie pomóc. Ta historia jest bardziej skomplikowana, niż się wydaje, ale nawet najdrobniejszy szczegół jest doskonale przemyślany. Wszystko jest po coś, każdy  element ma swoje miejsce w układance. W Nie zabiłam panuje mroczny, przygnębiający klimat. To książka, w której literackie karty spowijają gęste chmury, przenikający do kości  wiatr i ulewny deszcz, a mimo to i tak ma się ochotę na spacer z bohaterami. Ale ostrzegam, rozpoczęcie tej wędrówki jest ryzykowne, bo Muniak zabiera czytelnika do labiryntu pełnego pułapek ludzkiego umysłu i  niespodziewanych zwrotów akcji. Uprzedzam: wyjście z niego możliwe  dopiero po przeczytaniu ostatniego zdania. 


Tytuł: Nie zabiłam
Autor: Klaudia Muniak 
Wydawnictwo Czwarta Strona
Ilość stron: 315 
Data premiery: 22 lutego 2023 



You May Also Like

2 KOMENTARZY

  1. Ta autorka doskonale przedstawia meandry ludzkiej psychiki, za co uwielbiam jej książki. Tę również będę czytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej polowałam jeszcze na "Manipulację" tej autorki, ale jakoś się nie spotkałyśmy. Ale po przeczytaniu "Nie zabiłam" mam jeszcze większą ochotę na tę książkę.

      Usuń

Fajnie Cię widzieć! Będzie jeszcze fajniej, jeśli trochę podyskutujemy. Dlatego zostaw po sobie komentarz, będzie mi bardzo MIŁO!! Odpowiem w przerwie między jedną książką, a drugą :)

WPADNIJ NA MÓJ INSTAGRAM

>