#74. Pora na lunch - C.Craig, S.Missing

by - 22:39


Jakie są najpiękniejsze książki na świecie? Odpowiedź jest bardzo prosta. Książki kulinarne! A jeśli jeszcze są przydatne i nie zawierają przepisów nie z tej ziemi to już w ogóle całkowicie można przepaść! I ja przepadłam kiedy w moje ręce trafiła "Pora na lunch". 

Czekałam na książkę długo, ale teraz szczerze powiem, że warto było. Propozycja od Caroline Craig i Sophie Missing wzbudziła moje zainteresowanie od momentu, gdy tylko przeczytałam jej opis. W dobie zdrowego odżywiania i braku czasu na przyrządzanie zdrowych posiłków, takie inspiracje złożone w jednej książce są na wagę złota. 

Pora na lunch to prawie 200 stron pysznych pomysłów na drugie śniadanie. Książka podzielona jest na dwie części: w pierwszej autorki skupiły się na tym, jak ważne jest jedzenie drugiego śniadania, jak można sprawnie i oryginalnie zapakować śniadanie oraz jakich produktów nigdy nie powinno zabraknąć w naszych lodówkach, by rano sprawnie przygotować lunch. W skrócie część pierwsza to lunchowy niezbędnik. Druga i znacznie obszerniejsza część książki to przepisy czyli to co misie lubią najbardziej. Na wszystkich miłośników jedzenia czeka więc ogromna ilość pysznych posiłków. Przepisy podzielone są na osiem kategorii. Autorki przedstawiają sposoby na resztki, które pozostały w lodówce, pyszne kanapki pod wieloma postaciami, zdrowe posiłki, słodkie przekąski czy posiłki dla wymagających. Najbardziej moje serce skradły jednak przepisy na niebanalne, a jednak pysznie wyglądające kanapki. Bo w końcu ile można jeść chleb z tą samą szynką i serem?

źródło: empik.com

Dużym plusem książki jest to, że przepisy są tworzone z produktów ogólnodostępnych. Na palcach dwóch rąk mogłabym wymienić rzeczy o których istnieniu nigdy nie słyszałam lub ich nie jadłam. Biorąc pod uwagę ogromną ilość przepisów w książce, tych bardziej "wymagających" z nieznanymi produktami jest naprawdę bardzo mało. Choć wiadomo, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, być może jest tu więcej osób, które mają w swoim jadłospisie kapary czy anchois.

Wszystkie posiłki są nie tylko szybkie, ale i za niewielką cenę. Tak naprawdę wystarczy nam kilka stałych składników - baz, by przygotować zupy, sałaki, kanapki czy makarony. Dla wszystkich smakoszy autorki przygotowały dodatkowy bonus. Na końcu książki znaleźć można lunchowe jadłospisy na kilka tygodni. Wszystkie z nich podzielone są na kategorie, dlatego każdy na pewno wybierze coś dla siebie.

Koniec z kupnymi kanapki lub burczącym brzuchem. Teraz nie masz już wymówki. Autorki Pory na lunch dają Ci idealne narzędzie do zdrowych posiłków w pracy, szkole czy w plenerze. Wystarczy tylko poświęcić kilka minut. Ja się na to piszę, a Wy? 






Tytuł: Pora na lunch 
Autor: Caroline Craig, Sophie Missing 
Wydawnictwo Buchmann 
Data premiery: 18 kwietnia 2018 
Liczba stron: 208 

You May Also Like

6 KOMENTARZY

  1. Chętnie sprawdzę,jak przepisy sprawdzą się w codziennym życiu. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy dwójce dzieci każdy pomysł na szybkie II śniadanie czy podwieczrek jest przydatny :) Bo kto powiedział, że ie da się przepisów na lunch wykorzystrać inaczej? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka książka bardzo by mi się przydała. Bardzo lubię zdrowe przepisy i dla mnie najważniejsze jest to, żeby składniki było ogólnodostępne, a nie jakieś wyszukane. Naprawdę ciekawa pozycja. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo to może być coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś dla mnie. Mam już dość wymyślania, czas na sprawdzone pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście, najważniejsze, żeby składniki były proste i łatwodostępne!

    OdpowiedzUsuń

Fajnie Cię widzieć! Będzie jeszcze fajniej, jeśli trochę podyskutujemy. Dlatego zostaw po sobie komentarz, będzie mi bardzo MIŁO!! Odpowiem w przerwie między jedną książką, a drugą :)

WPADNIJ NA MÓJ INSTAGRAM

>