A czy Ty masz swoje pudełko z marzeniami?

by - 22:07


Odrobina romantyzmu, szczypta świątecznej magii, duża dawka humoru, historia owiana tajemnicą i sympatyczni bohaterowie, słowem przepis na idealny duet literacki i... komedię romantyczną. Alek Rogoziński i Magdalena Witkiewicz mają swoje wspólne dziecko. Czy udane? 


Choć po tego rodzaju książki sięgam rzadko, tego tytułu nie mogłam przegapić! Magdalena Witkiewicz i Alek Rogoziński postanowili napisać coś razem i się przy tym nie pokłócić. Czy im się udało? Zdecydowanie! Pudełko z marzeniami to historia wprost na długi przedświąteczny wieczór. 

Malwina i Michał to główni bohaterowie, których poznajemy w momencie, gdy los pisze dla nich historie nie do końca zgodne z ich oczekiwaniami. Elementem wspólnym jest Miasteczko, do którego z różnych względów decydują się przyjechać. Gdy stawiają w tym miejscu swoje pierwsze kroki, żadne z nich nie spodziewa się, że właśnie tu ich los na zawsze się odmieni. Restauracja prowadzona przez Malwinę i często odwiedzana przez Michała ma bowiem w sobie coś magicznego i... spełnia najskrytsze marzenia. 

Połączenie romantycznej duszy Witkiewicz i skłonności do kreowania kryminalnych zagadek Alka Rogozińskiego spowodowały, że książkę czyta się bardzo szybko. Liczne anegdoty i zabawne historie wprowadzają czytelnika w magię świątecznych przygotowań i zimowy klimat. Losy mieszkańców Miasteczka to idealnie odprężająca lektura do przeczytania w wygodnym fotelu z kubkiem herbaty. Bohaterowie książki stanowią ciekawą mieszankę wybuchową. Czytając miałam wrażenie, że każdy z nas ma taką sąsiadkę jak pani Wiesia, która zresztą całkowicie skradła moje serce opowiadanymi anegdotami. 

Pudełko z marzeniami opowiada historie zwykłych ludzi, którzy zostali bardziej lub mniej doświadczeni przez życie, a którzy dążą do spełnienia swoich marzeń i wierzą w magię świąt. Zbliżające się Boże Narodzenie jest idealnym tłem do opowiadanych przygód i powoduje,  że czytelnikowi robi się cieplej wokół serca. 

Czytelnicy, który już kiedyś mieli do czynienia z literaturą obu pisarzy, nie będę mieli problemu z rozpoznaniem, którzy bohaterowie czy fragmenty książki są przez nich wykreowane. 

Alek Rogoziński poważnie potraktował swoje zadanie. Mimo, że to komedia romantyczna, w książce zdecydowanie przeważa zagadkowy klimat i przygody rodem z komedii kryminalnych (ciekawe dlaczego? :)) Czytając, miałam wrażenie, że Witkiewicz  pozwoliła się zdominować, przez co w całej historii trochę zabrakło romantyzmu. Czyżby to Alek dyktował  warunki w tym duecie? Specjalistka od szczęśliwych zakończeń udowodniła jednak, że w pełni zapracowała na swój tytuł. Punkt kulminacyjny relacji głównych bohaterów jest bowiem bardzo subtelny, ale jednocześnie godny komedii romantycznych. Kluczowe momenty powodują, że kąciki ust same podnoszą się w uśmiechu. Mam jednak nadzieję, że następnym razem to Alek ustąpi i pozwoli swojej literackiej partnerce obdarzyć czytelników większą dawką miłości. 

Na uwagę zasługuje jeszcze jedna rzecz. Choć to komedia kryminalna to nie ma w niej kiczu i banału. Autorom należą sie duże brawa za stworzenie histori nie do końca oczywistej i takiej, przy której czytelnik nie ma wrażenia, że już kiedyś czytał podobną historię. Niestety większość tytułów z tego gatunku taka właśnie jest, a Pudełko zdecydowanie temu zaprzecza. Mam nadzieję, że to nie ostatnia książka tego duetu. Czekam na kolejną, choć tym razem taką, gdzie zagadka nie będzie odgrywała głównej roli.  

Na zakończenie mam dla Was dwie rady. Po pierwsze zróbcie swoje Pudełko z marzeniami. To doskonały pomysł na spełnienie tego, o czym od dawna marzycie. Po drugie wpiszcie na swoją listę świątecznych zakupów książkę Rogozińskiego i Witkiewicz i ją przeczytajcie. Jeśli jeszcze nie wpadliście w gorączkę świątecznych przygotowań, ten tytuł  wprowadzi Was w klimat. Jeśli jednak świąteczne sprzątanie macie już za sobą, tym bardziej zróbcie sobie przerwę i sięgnijcie po Pudełko z marzeniami









Tytuł: Pudełko z marzeniami 
Autor: Magdalena Witkiewicz i Alek Rogoziński 
Wydawnictwo: Filia 
Data premiery: 8.11.2017 
Ilość stron: 329

You May Also Like

9 KOMENTARZY

  1. Jestem bardzo ciekawa tej książki i bardzo chętnie ją przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Każdy z nas powinien mieć takie pudełko z marzeniami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie duety są zazwyczaj ciekawe ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka bardzo mnie ciekawi. Mam nadzieję wkrótce ją przeczytać.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jest to do końca książka w moich klimatach ale czasem warto wyjść poza strefę swojego komfortu bo można się miło zaskoczyć :) Zapisuję tytuł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię sięgać po nowe gatunki, więc może się skuszę :D
    Pozdrawiam! :) Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja na pewno przeczytam tą książkę, Panią Magdalenę pokochałam po przeczytaniu "Czereśni...", Pana Alka polubiłam po "Do trzech razy śmierć"!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle ciepłych wrażeń czytelniczych słyszałam o tej książce, całkiem możliwe, że i ja umówię się z nią na spotkanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przez Ciebie żałuję, że jej nie kupiłam! :P Miałam ją zdecydowanie w planach, ale nie robiłam żadnego zamówienia, weszłam do Empiku i uznałam, że za tak cienką książkę, z tak dużą czcionką, nie jestem w stanie dać ceny okładkowej, bo mój portfel się obrazi i ode mnie ucieknie. Poza tym, choć początkowo byłam oczarowana tym pomyslem, to po przeczytaniu opisu z tyłu okładki jakoś mój entuzjazm opadł, a tu proszę! Mówisz, że wcale nie jest sztampowa, a do tego, że pełna humoru :P Może jednak mój portfel jeszcze trochę pocierpi...

    Pozdrawiam serdecznie, cass z cozy universe

    OdpowiedzUsuń

Fajnie Cię widzieć! Będzie jeszcze fajniej, jeśli trochę podyskutujemy. Dlatego zostaw po sobie komentarz, będzie mi bardzo MIŁO!! Odpowiem w przerwie między jedną książką, a drugą :)

WPADNIJ NA MÓJ INSTAGRAM

>