#64. Lustereczko powiedz przecie - A. Rogoziński

by - 13:23


Alek Rogoziński rozpędził swoją twórczą maszynę i powoli aspiruje do tego, by w tempie pisania książek dorównać Remigiuszowi Mrozowi. Dopiero niedawno na półki trafiło Lustereczko, a pisarz już zapowiedział kolejną część przygód Róży Krull. 

Druga część przygód autorki komedii kryminalnych jest bardzo zabawna. Tym razem Róża wplątuje się w tajemniczą próbę samobojczą. Ofiarą jest obiekt westchnień autorki - przystojniak i i jeden z faworytów do tytułu Mister Polonia, który pewnego dnia rzuca się z balkonu. Róża przekonana o tym, że nie mógł on popełnić samobójstwa, zaczyna na własną rękę szukać zabójcy. I tak zaczyna się seria zabawnych i całkiem przypadkowych zdarzeń, a w śledztwo zostaje wciągnięty sam Rafał Maślak. 



W książce oprócz "starych" bohaterów pojawiają się również nowi. Alek Rogoziński to jedyny pisarz jakiego znam, u którego spis postaci w trzystustronicowej książce ma aż cztery strony. Początkowo można się pogubić jednak z czasem zerkanie na pierwsze kartki jest coraz mniej potrzebne. Przy kreowaniu bohaterów w tej części, autor puścił wodze wyobraźni. Przekrój postaci jest bowiem bardzo różny. Sama Róża jest też bardziej realistyczna niż w poprzedniej książce. Choć w tej części przeważają dbający o siebie bardziej niż nie jedna kobieta oraz zbyt pewni siebie gogusie, to odnalazłam też kilku nowych ulubionych bohaterów. (Pepe cały czas jest jednak tym najlepszym!). Na nerwy działał mi tylko Mario (może dlatego, że strasznie kpił z Róży, przez co moja sympatia do niej wzrosła jeszcze bardziej). 



Lustereczko czyta się szybko i z nieschodzącym z ust uśmiechem. Ta część jest zdecydowanie dużo lepsza od Do trzech razy śmierć. Bardziej przejrzysta, mniej skomplikowana i nieubogacona aż tyloma anegdotami, które odciągałyby czytelnika od głównego wątku. W Lustereczku pojawiają się też niecodzienni Święci i porady rodem z "Pani domu". Te dwie rzeczy sprawiły, że 1. śmiałam się jak szalona jednocześnie nie mogąc uwierzyć, że istanieje taki święty i 2. obkleiłam strony kolorowymi zakładkami zaznaczając złote rady pani Cecylii! Mam nadzieję, że w kolejnej książce będzie ich nieco więcej :) 

Patrząc na tempo pisania twórcy Róży Krull, powoli zaczynam szykować dla niego osobną półkę na regale! Nadmienie, że takową ma tylko Remigiusz Mróz. A skoro z książki na książkę Róża bawi coraz bardziej, nie mogę doczekać się marcowej premiery. Ciekawe w co tym razem wpakuje się pisarka!


Tytuł: Lustereczo, powiedz przecie 
Autor: Alek Rogoziński 
Wydawnictwo Filia 
Data premiery: 27 września 
Ilość stron: 320 



You May Also Like

11 KOMENTARZY

  1. Nie znam jeszcze twórczości autora, ale słyszałam o nim wiele dobrego, więc muszę to nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, ja tu sama jestem dopiero po pierwszej cześci, a tu już trzecia nadchodzi. Ale z chęcia nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejna część już w marcu. Nie mogę się doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka nie w moim klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam wszystkie powieści, jakie samodzielnie napisał Alek i jestem zadowolona! Z niecierpliwością czekam na kolejny tom, który już w marcu! Wiem, że autor mnie zaskoczy, co do tego nie mam złudzeń. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo polubiłam tę serię i czekam na kolejną część. Cieszę się, że jesteś usatysfakcjonowana po lekturze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę zabrać się za książki tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Książkę mam w planach, ale na razie muszę ogarnąć inne zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba już gdzieś czytałam o twórczości tego autora, jednak nie wiem czy po niego sięgnę, bo już mam niekończącą się listę książek do przeczytania, z którą pewnie nigdy się nie wyrobię ;).

    OdpowiedzUsuń
  10. Pierwsza część była bardzo fajną rozrywką, więc na pewno sięgnę i po drugą!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czytałam jeszcze żadnej książki Rogozińskiego ;(

    OdpowiedzUsuń

Fajnie Cię widzieć! Będzie jeszcze fajniej, jeśli trochę podyskutujemy. Dlatego zostaw po sobie komentarz, będzie mi bardzo MIŁO!! Odpowiem w przerwie między jedną książką, a drugą :)

WPADNIJ NA MÓJ INSTAGRAM

>