#68. Na skraju załamania - B.A. Paris

by - 08:46


Debiut B.A. Paris Za zamkniętych drzwiami tylko w Polsce sprzedał się w ogromnej liczbie egzemplarzy. Książka została nawet nominowana do nagrody Bestseller Empiku 2017. Autorka rozbudziła apetyt większości czytelników, tym samym zawieszając sobie poprzeczkę bardzo wysoko!
Na skraju załamania to drugi thriller psychologiczny autorki, który swoją premierę miał 15 lutego. Choć okładka książki nawiązuje do poprzedniego tytułu w żadnym wypadku Paris nie można zarzucić trzymania się określonego schematu - książki są bowiem zdecydowanie inne. 

Główną bohaterką jest młoda kobieta, która pewnego dnia wracając do domu, podczas ulewnej burzy zauważa stojący w zatoczce samochód. Nie wiedząc, czy jego kierowca nie potrzebuje pomocy, zatrzymuje się na leśnej drodze. Przerażona otaczającą ją scenerią, boi się wysiąść i w ostateczności pozostawia nieznajomą osobę, samą. Następnego dnia Cass dowiaduje się, że pozostawiona przez nią kobieta została brutalnie zamordowana, a sprawca wciąż pozostaje na wolności. Od tego czasu główna bohaterka zaczyna odbierać głuche telefony, a jej dom obserwuje nieznajomy mężczyzna. 

Czytając tę książkę cały czas nie mogłam pozbyć się myśli o poprzednim tytule Paris. Na siłę szukałam podobieństw i na szczęście żadnego nie znalazłam. No może poza jednym - obie dotychczasowe książki są bardzo dobre! Na skraju załamania jest całkowicie inna niż Za zamkniętymi drzwiami. Różni się nie tylko historią, czy sposobem budowania napięcia, ale także narracją. W Na skraju załamania fabułę opowiada wyłącznie jedna osoba - Cass. Dzięki temu czytelnik jest w stanie wyobrazić sobie co - w poszczególnych sytuacjach - czuje bohaterka i dlaczego zachowuje się w taki, a nie inny sposób. 

Bardzo ciekawą rzeczą w książce jest choroba głównej bohaterki. Cass cierpi na wczesne stadium demencji. W związku z tym niektóre wątki i sytuacje z książki nie są do końca tak oczywiste, jak mogły by się wydawać. Czytając często zastanawiałam się kto mówi prawdę i nie mogłam pojąć, jak okropną chorobą dotknięta jest bohaterka. Oprócz demencji ciekawie opisane są także relacje Cass z jej przyjaciółmi i mężem - wydaje się, że kobieta jest lubiana i znajomi mocno ją wspierają, a nawet jej kibicują. 


Zakończenie książki jest szokujące i całkowicie nieprzewidywalne. Całość szybko się czyta, a historia intryguje i oddziałuje na wyobraźnię czytelnika. Nie mogłam przestać się zastanawiać, co tak naprawdę widziała Cass i jak to się wszystko skończy. Choć próbowałam przewidzieć, nie udało mi się. B.A Paris bez wątpienia ma talent. Ta książka to kolejny warty uwagi tytuł. 




***
24 LUTEGO W C.H SERENADA W KRAKOWIE ODBĘDZIE SIĘ SPOTKANIE AUTORSKIE Z B.A PARIS. 
AUTORKA PO RAZ PIERWSZY ODWIEDZI POLSKĘ I SPOTKA SIĘ Z CZYTELNIKAMI. 
Więcej szczegółów tutaj







Tytuł: Na skraju załamania 
Autor: B.A Paris 
Wydawnictwo Albatros 
Data premiery: 15 lutego 2018 
Ilość stron: 352

You May Also Like

21 KOMENTARZY

  1. Będę niebawem czytać. Poprzednia książka autorki mocno mnie wciągnęła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa! Czytałam poprzednią ksiązkę autorki i mi się podobała, więc myślę, że ta również mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również niedługo mam zamiar sięgnąć po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam poprzedniej książki Paris, ale obie mam w planach. Kocham takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam "Za zamkniętymi drzwiami", ale nad tą wciąż się zastanawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O autorce dużo się ostatnio słyszy. Chętnie przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Tą i "Za zamkniętymi drzwiami" muszę przeczytać! a już za trzy tygodnie będę je mogła kupić! :D Bardzo mnie ciekawi!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze poprzedniej książki autorki, ale mam w planach zrobić sobie mini maraton i przeczytać obie jednocześnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie te okładki są teraz takie podobne :/ Książkę planuję przeczytać i zobaczymy co z tego wyniknie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę się wreszcie zabrać za twórczość autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam debiut autorki i bardzo mi się podobał. Na pewno wrócę do twórczości tej autorki.

    Pozdrawiam,
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciągle mam ją w głowie, już nie mogę się doczekać żeby ją kupić. Ciągle albo coś mi wypada albo po prostu brak kasy :D
    Zapraszam do siebie na nową recenzję: http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/02/dachoazy-kathriene-rundell.html

    Dodaję do obserwowanych!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czuję, że książka przypadłaby mi do gustu. Zapisuję tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam! Świetna. Koniecznie muszę przeczytać "Za zamkniętymi drzwiami"

    OdpowiedzUsuń
  15. "Za zamkniętymi drzwiami" jest zdecydowanie w planach, więc jeśli mi się spodoba to bez wątpienia sięgnę także po "Na skraju załamania". ;) Widziałam wizytę autorki w Polsce - wydawnictwo przygotowało absolutnie cudowny tort. :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Cieszę się, że książka wypadła tak pozytywnie i autorce udało się Ciebie zaskoczyć. Mam ją w domu i już nie mogę się doczekać jej czytania.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mnie kusi ta książka i na pewno po nią sięgnę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Koniecznie do przeczytania obie jej książki:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gdzieś już to widziała, tylko gdzie? Aaaa no tak. Musiałaby oba tytuły nadrobić :D Chociaż jakoś czytać o demencji nie mam ochoty, to chyba warto spróbować

    OdpowiedzUsuń
  20. Wczesne stadium demencji - wydaje się być ciekawym wątkiem, który nie często można spotkać w książkach. Przynajmniej ja się z nim nie spotkałam. Chętnie bym przeczytała tę książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  21. To ogromny plus, jeśli nie da się przewidzieć zakończenia :)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie Cię widzieć! Będzie jeszcze fajniej, jeśli trochę podyskutujemy. Dlatego zostaw po sobie komentarz, będzie mi bardzo MIŁO!! Odpowiem w przerwie między jedną książką, a drugą :)

WPADNIJ NA MÓJ INSTAGRAM

>