Wiosenny powiew nowości

by - 19:04




Marzec to czas, kiedy powoli zaczynamy budzić się z zimowego snu. Choć na razie pogoda płata nam figle, to już niebawem cały świat ponownie się zazieleni. Będzie można wyjść na długi, wiosenny spacer i przysiąść na niewielkiej ławeczce z ulubioną książką w ręce! Ja już nie mogę się tego doczekać. Ale żeby planować wiosenne spacery, trzeba najpierw wiedzieć, co chcemy przeczytać!!! Dlatego dzisiaj serwuję Wam rozpiskę książek, których ja na pewno nie odpuszczę.


Jeden bal. 
Jeden martwy Kopciuszek.
I dziesięć osób, które miały powód, by zabić.

Autorka powieści kryminalnych Róża Krull otrzymuje zaproszenie na wielki bal charytatywny, gdzie spotyka kilka postaci znanych z pierwszych stron gazet. Kiedy w czasie imprezy dochodzi do morderstwa, okazuje się, że każdy z gości miał powód, aby go dokonać. W tym i znany bloger Mario, przyjaciel Róży, która, aby oczyścić go z podejrzeń, zaczyna własne śledztwo… 

Kto zabił Kopciuszka? to kolejna opowieść o komediowo-kryminalnych przygodach Róży Krull. Jeśli chcesz przeczytać o innych jej śledztwach, sięgnij też po powieści Do trzech razy śmierć i Lustereczko, powiedz przecie.



Wydawnictwo Filia
Premiera: 14 marca 2018




Znany warszawski ginekolog niespodziewanie otrzymuje ogromny spadek od jednej ze swoich pacjentek, choć przyjął ją w gabinecie tylko raz. W skład masy spadkowej wchodzi zapuszczona nieruchomość, która lata temu po reprywatyzacji stała się własnością kobiety. Kiedy lekarz jedzie na miejsce, czeka go kolejne zaskoczenie – odnajduje zwłoki w stanie zaawansowanego rozkładu, a niedługo potem ginekologiem interesuje się policja, gotowa aresztować go za przestępstwo.

Lekarz chce, by reprezentowała go Joanna Chyłka, która jakiś czas temu była jego pacjentką. Mecenas waha się, jest bowiem zaabsorbowana obroną kogoś innego. Kiedy jednak okazuje się, że ginekolog może pomóc w wyciągnięciu tej osoby z więzienia, natychmiast się zgadza. Nie wie, jak wiele sekretów drzemie w rodzinnej przeszłości spadkodawczyni…



Wydawnictwo Czwarta Strona
Premiera: 14 marca 2018




Porządkując stare listy, Małgorzata Szejnert trafia na rodzinną zagadkę. W maju 1943 roku wuj Ignacy Raczkowski został pochowany na cmentarzu w Rothesay na wyspie Bute. Dlaczego w domu o tym nie mówiono? Czy jego obecność na wyspie mogła być czymś wstydliwym?

Szukając odpowiedzi, reporterka rusza w podróż śladami wuja – do londyńskich archiwów i do Szkocji. Stopniowo odkrywa kłopotliwy epizod II wojny światowej: obóz odosobnienia dla polskich oficerów prowadzony przez polskie władze wojskowe.
Oficerowie mogli grać w brydża, chodzić na potańcówki i uczyć się angielskiego. Bomby nie spadały na Bute. Czasami widmowe wraki storpedowanych okrętów wpływające do zatoki przypominały, że nie tak daleko świat płonie. Ale przymusowy pobyt na wyspie Polacy przeżywali jako okrutną karę. 

Wyspa Węży to przełamująca schematy opowieść o wojnie, która częściej niż walką bywa wyczekiwaniem. Skrupulatnie odtwarzając wydarzenia sprzed ponad siedemdziesięciu lat, Małgorzata Szejnert opowiada o naszej sile i bezsilności, o honorze i skazach na nim. A także o pamięci i niepamięci: osobistej, rodzinnej, zbiorowej. Przede wszystkim jednak kreśli nasz poruszająco aktualny, niepokojący portret własny.



Wydawnictwo ZNAK
Premiera: 14 marca 2018




Cavia, ambitna singielka, robi zawrotną karierę w dziale Komunikacji holenderskiej firmy nadzorowanej przez olbrzymią spółkę matkę. Razem z Kim – jedyną serdeczną koleżanką, Stellą – szefową HR-u oraz Royem z recepcji zajmują wspólny open space i tworzą swoisty biotop, w którym słabe ogniwo nie ma szans na przeżycie, a prokrastynacja stoi na porządku dziennym. Właśnie w tym miejscu, przy oknie z widokiem na ulicę i w otoczeniu ulubionych przyborów biurowych, Cavia odnajduje swoje z pozoru bezpieczne miejsce. To korporacyjne bezpieczeństwo okazuje się, podobnie jak szczerość relacji międzyludzkich, jedynie ułudą. Ułuda zmiksowana z absurdem świata korporacji, w którym z głupiego ludzkiego błędu rodzi się niebywały sukces, to obraz znany niejednemu pracownikowi dużych firm. Należy jednak wspomnieć, że dla Cavii ważna jest nie tylko praca. W końcu jest świnką morską o ciekawym życiu osobistym i zaraźliwym poczuciu humoru.

Korpożycie świnki morskiej to inteligentna i dowcipna powieść, która rozbawiła całą Holandię. Paulien Cornelisse, popularna holenderska satyryczka, przybliża świat wielkich korporacji, wyścigu szczurów i deadline'ów, lecz wzbogaca go o niebanalny element – wygadaną świnkę morską pracującą w jednej z firm. Książka Cornelisse ujęła krytyków i czytelników swoją bezpośredniością, humorem, ale i empatią, z jaką autorka traktuje życie biurowe. W samej Holandii powieść rozeszła się w ponad 100 000 egzemplarzach.



Wydawnictwo Muza
Premiera: 14 marca 2018




Poznaj niesamowitą historię kobiety, której największą bronią jest cięty dowcip. Amy Schumer, słynna aktorka komediowa, stund-uperka i jedna z najbardziej wpływowych kobiet Ameryki, bez tabu opowiada o rodzinie, dyskryminacji kobiet, seksie oraz absurdach sławy.

Ten komediowy geniusz w spódnicy śmieje się ze wszystkich, ale przede wszystkim z siebie. A wszystko po to, by publiczność się uśmiechnęła i poczuła lepiej. Ta książka zabierze cię w podróż życia Amy: od kelnerki do dziewczyny z okładki Vogue’a.



Wydawnictwo Kobiece
Premiera: 1 marca 2018





Autobiografia Marii Szarapowej – jednej z najlepszych tenisistek świata.

W 2004 roku, mając zaledwie siedemnaście lat, stała się sensacją. Wygrała Wimbledon, pokonując Serenę Williams. Później udowodniła, że nie był to jedynie łut szczęścia – wielokrotnie zostawała liderką rankingu singlowego WTA i zwyciężała najważniejsze turnieje.

I właśnie u szczytu kariery Szarapowa musiała zmierzyć się z najtrudniejszym wyzwaniem. W 2016 roku została na dwa lata zawieszona przez Międzynarodową Federację Tenisową za zażywanie meldonium, substancji zakazanej przez Światową Agencję Antydopingową. Media sugerowały, że to koniec kariery tenisistki.

Maria Szarapowa po raz pierwszy opowiada swoją historię – bez tajemnic i upiększeń. Opisuje relacje z ojcem, który porzucił dom w Rosji, by wraz z kilkuletnią Marią dostać się na Florydę, gdzie dziewczynka mogłaby trenować. Wspomina najważniejsze sukcesy i porażki. Oraz szczerze mówi o dwuletniej karze, emocjach z nią związanych oraz o planach na przyszłość. Niepowstrzymana to zniewalająca i pouczająca opowieść o walce o utrzymanie się na szczycie, o determinacji i sile charakteru.



Wydawnictwo Marginesy
Premiera: 14 marca 2018




Jakub Kania, były prokurator IPN, otrzymuje od Instytutu Pamięci Jad Waszem w Jerozolimie zlecenie odnalezienia miejsca pochówku holenderskich Żydów zamordowanych w niewielkim obozie koncentracyjnym na Górze św. Anny. Szybko odkrywa, że zwierzchnik obozu, generał SS Albrecht Schmelt uruchomił tam własny, głęboko utajniony biznes: szlifiernię diamentów, która przerabiała materiał przewożony przez holenderskich Żydów wyciąganych z transportu do Oświęcimia. 

Zarówno Kania jak i Instytut nie mają pojęcia, że za zleceniem poszukiwania grobów stoi czyjaś żądza zapanowania nad światowym rynkiem diamentów, a gra toczy się o “miejsce i imię” (po hebrajsku Jad Waszem) nie tylko więźniów z obozu, ale też ciągle aktywnych wyznawców faszyzmu i zwykłych ludzi, którzy stanęli na drodze diamentowego szlaku.



Wydawnictwo Wielka Litera
Premiera: 14 marca 2018




Wzorując się na wybitnych demaskatorach z przeszłości, grupa oburzonych literackich sław Ameryki jednoczy się, by stawić czoło koszmarowi bezprawnych wyroków.

Anatomia niewinności to bardzo ważna książka, która ukazuje triumfy i osobiste tragedie niesłusznie skazanych. Wszystkie zawarte w niej opowieści trzymają czytelnika na muszce i powinny stanowić zarazem wyzwanie i przestrogę. Są niezapomniane, wstrząsające i niepozbawione nadziei.

Michael Connelly, autor bestsellerowych serii powieści o Harrym Boschu i Mickeyu Hallerze


Wydawnictwo Czarna Owca
Premiera: 14 marca 2018







Książka najczęściej nagradzanej dziennikarki.
Zbiór reportaży Z nienawiści do kobiet to historie o najważniejszych sprawach, którymi żyła cała Polska. 

Książkę otwiera premierowa opowieść syna o Violetcie Villas, artystce, która odniosła ogromny sukces, była podziwiana przez miliony, a zmarła w samotności. Tekst Ksiądz pedofil odprawia dalej to szokująca historia trzynastoletniej dziewczynki podstępem wywiezionej od rodziców i gwałconej przez księdza, a reportaż Z nienawiści do kobiet pokazuje, jak wojsko zamiata pod dywan molestowanie seksualne kobiet przez wysokiej rangi oficera. 


Z twórczości Justyny Kopińskiej wyłania się obraz nieskutecznego wymiaru sprawiedliwości i ludzi pozostawionych z poczuciem krzywdy. Po publikacji jej tekstów przestępcy trafiali do więzień, a w prawie wprowadzano zmiany dotyczące bezpieczeństwa w instytucjach zamkniętych.



Wydawnictwo Świat Książki
Premiera: 8 marca 2018


To wszystkie moje propozycje, ale jestem bardzo ciekawa, na co Wy czekać najbardziej tej wiosny. Czy będzie to mrożący krew w żyłach kryminał, powodujący trzepotanie serca romans, czy może otwierająca na wiele spraw bibliografia? Koniecznie dajcie znać w komentarzach. 

You May Also Like

21 KOMENTARZY

  1. Tym razem nie znalazłam w Twoich propozycjach nic dla siebie. Ale mam swoją listę nowości i starszych książek, która nie chce mi się skurczyć mimo tego, że regularnie dokupuje sobie nowe;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero teraz dopatrzyłam się z "Nienawiści do kobiet" - nie wiem jak to zrobiłam, że tego nie widziałam, bo bardzo lubię Kopińską i chyba nici mi z bana wyjdą;p

      Usuń
  2. Ja również nic dla siebie nie wybrałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kolejny miesiąc na bogato.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na "Testament" czekam z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czekam na kilka pozycji z Twoich propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najpierw muszę dokończyć kolejne cześci o Joannie, ale potem z chęcią skuszę się na Testament - poza tym brzmi ciekawie naprawdę. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie marcowe premiery jakoś nie porwały... czekam na "Alice i Oliver" i "Dom mgieł" :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Z wymienionych nic dla siebie nie znalazłam, ale jest kilka marcowych książek, które chciałabym przeczytać :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  9. będzie co czytać! ja na pewno sięgnę po kilka z tych pozycji!

    OdpowiedzUsuń
  10. well lovely post dear i am waiting for items from your suggestions dear,keep posting..

    https://clicknorder.pk online shopping in pakistan

    OdpowiedzUsuń
  11. "Kto zabił kopciuszka" brzmi intrygująco :)

    Pozdrawiam,
    toukie z http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/ 💘

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne zestawienie! :) Miłego czytania.

    OdpowiedzUsuń
  13. Sporo ciekawych tytułów :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Najbardziej w oko wpada mi Alek Rogoziński :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Z chęcią sięgnę po książkę Justyny.

    OdpowiedzUsuń
  16. Maria Szarapowa to świetna książka :)
    Testament mam w planie jak nadrobię pozostałe :P

    Pozdrawiam
    www.bartoszczyta.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Chcę zaświadczyć o tym, co rzucający zaklęcie zrobił dla mnie i mojego mężulka. Jesteśmy małżeństwem od 2007 r. Bez oznak ciąży lub poczęcia. Wyszedłem wtedy z kontroli urodzeń i nie miałem okresu. Mój żyroskop dał mi progesteron do skoku - rozpocznij okres i tak się stało, ale nie miałem kolejnego. zrobiliśmy kolejną rundę progesteronu, a następnie 100 mg clomidu przez 5 miesięcy, przestrzegaliśmy wszystkich zaleceń lekarzy, ale bezskutecznie. Kupowałem test ciążowy zestawów owulacyjnych I wreszcie dostałem 3 testy, kiedy ja owulowałem! Od tego czasu próbujemy od lat! Cóż, byłem bardzo zdezorientowany, ponieważ nadal biorę test ept I wszyscy okazują się negatywni! Naprawdę chcę dziewczynkę, podczas gdy mój mężulek chce chłopca LOLL! Myślę, że może po prostu próbujemy za bardzo, co mogę ci powiedzieć, że minęło już wiele lat i wciąż nie mam czasu, żeby nikomu pomóc, ponieważ każde ciało wokół nas było już na skraju utraty ich wiara w nas.no miała biec do jednego wiernego dnia, kiedy czytałem czasopismo i natknąłem się na stronę, gdzie znalazłem temat lub nagłówek {A SPELL CASTER}, który może uzdrowić kogoś z HIV i AIDS, przywieźć swój EX , powiększ swoją PIERSIĘ, pomóż zdobyć LOTERIĘ VISA, stracić MASĘ, a nawet zdobyć sześć PAKIETÓW I spłaszczyć BELLY, spróbowałem i zanim nie mogłem tego zrobić, Kapłan Salami uratuje mnie przed moim problemem, rzucając zaklęcie dla mnie i powiedział mi, żebym się kochał z moim mężulkiem, potem dziewięć miesięcy po zaklęciu i kochaniu się z mężem dostarczyłem bliźniak CHŁOPIEC I DZIEWCZYNA. To czarodziejskie nazwisko rzuca kapłana Salami, tak wielu ludzi jest świadkami jego wspaniałej pracy .. Jest miły, skontaktuj się z nim na purenaturalhealer@gmail.com WHATSAPP +2348105150446, jeśli masz jakieś kłopoty Dzięki tak bardzo !!

    OdpowiedzUsuń

Fajnie Cię widzieć! Będzie jeszcze fajniej, jeśli trochę podyskutujemy. Dlatego zostaw po sobie komentarz, będzie mi bardzo MIŁO!! Odpowiem w przerwie między jedną książką, a drugą :)

WPADNIJ NA MÓJ INSTAGRAM

>