#80. Dziewczyna z warkoczem - A. Jordan-Gondorek

by - 15:03


Zdrada to coraz częstszy temat książek z literatury kobiecej. Czytając o zdradzanych i porzucanych kobietach zawsze jest mi trochę smutno, że coś takiego ma miejsce. Niemniej jednak często książkowe bohaterki mogą stać się inspiracją dla prawdziwych kobiet. I choć problem mnie nie dotyczy, właśnie dlatego postanowiłam przeczytać Dziewczynę z warkoczem. 
Krysia to główna bohaterka, którą poznajemy w dniu rozwodu. Kiedy jej ukochany mąż przygruchał sobie kochankę, którą w dodatku jest w ciąży, Kryśka postanowiła zakończyć ten związek. Już nawet nie sama zdrada byłaby tak bolesna, gdyby nie fakt, że jej stary mąż będzie miał dziecko z nową partnerką. Bo to przecież tak naprawdę jej wina, to ona nie mogła mieć dzieci. Tytułowa dziewczyna z warkoczem nie może się pozbierać, a wszystko w jej mieszkaniu przypomina jej te smutne momenty. W końcu postanawia zmienić coś w swoim życiu i...decyduje się ściąć włosy. Charakterystyczny warkocz, który nosi od lat, staje się impulsem do zmian. W salonie fryzjerskim Krysia spotyka przystojnego fryzjera. Czy coś z tego wyniknie i atrakcyjny Igor zmieni świat Krysi na lepsze? 

To jest główne pytanie, które postawiłam nie tylko ja, ale i sama autorka. Krysia choć jest sympatyczna, a jej życie powoli zmierza w dobrym kierunku, na pierwszy rzut oka trochę drażni czytelnika. Wyjątkowo złościły mnie jej wahania nastroju i wybuchy niekontrolowanego płaczu. Kryśka zdawała mi się być aż przesadnie niestabilna emocjonalnie i trochę za bardzo podatna na wpływy innych. Nie potrafiła wziąć sprawy w swoje ręce, raczej czekała, żeby ktoś zrobił to za nią. Moja empatia tutaj nie zadziałała, nie potrafiłam współczuć tej dziewczynie, jednocześnie złoszcząc się, że skoro i tak nie była szczęśliwa, jak odejście męża mogło aż tak zrujnować jej osobowość. Miałam ochotę nią potrząsnąć i powiedzieć "Kryśka, co z Tobą?!". Mimo to, czytałam dalej aż w pewnym momencie dostałam odpowiedzi na swoje pytanie. 

Dziewczyna z warkoczem to książka pełna ciepła i nadziei. Z każdej strony wypływa wachlarz różnorakich emocji od miłości, przez strach, poczucie bezsensu i wiary w lepsze jutro. To lektura, w której doskonale została opisana bezwarunkowa miłość rodziców i pokazana potrzeba bycia kochanym. Niezwykle rodzinna, przepełniona różnego typu miłością i dająca przykład na to, że kiedy życie daje w kość trzeba wstać z kolan i iść dalej. Krysia tak właśnie zrobiła. Choć początkowo tylko się czołgała, z czasem potrafiła zbudować na tyle silne poczucie wartości, żeby iść z zadartą do góry głową. I dlatego dała się polubić!

Dziewczyna z warkoczem to książka pełna różnych epizodów i sytuacji, które mogą spotkać nas w prawdziwym życiu. Lektura idealna na wieczór, kiedy zmęczeni siedzimy w fotelu i myślimy, że gorzej być nie może. Kryśka i jej przyjaciele pokażą Wam, że zawsze po burzy wychodzi słońce. 







Tytuł: Dziewczyna z warkoczem 
Autor: Agnieszka Jordan-Gondorek 
Wydawnictwo Replika
Ilość stron: 444
Data premiery: 15 stycznia 2019

You May Also Like

4 KOMENTARZY

  1. Wygląda na fajną obyczajówkę na długie wieczory:D
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Koleżanka ostatnio czytała i nie była zbyt zachwycona, więc ja, jeszcze się zastanowię. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie, coraz więcej książek porusza temat zdrady... Czy to dlatego, że w tych czasach jest tak dużo zdrad i rozpadów związków? Ciekawe...
    Skoro ta książka jest dobrą lekturą na samotny wieczór, to chętnie ją poznam, bo ostatnio szukam właśnie takich lekkich obyczajówek ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Serdecznie dziękuję za wszystkie uwagi 😀

    OdpowiedzUsuń

Fajnie Cię widzieć! Będzie jeszcze fajniej, jeśli trochę podyskutujemy. Dlatego zostaw po sobie komentarz, będzie mi bardzo MIŁO!! Odpowiem w przerwie między jedną książką, a drugą :)

WPADNIJ NA MÓJ INSTAGRAM

>