#81. Co o mnie wiesz? - M. Miranda

by - 10:45


Dawno nie czytałam żadnego kryminału ani thrillera, który został wydany przez Wydawnictwo Znak. Dlatego zapowiedź najnowszej książki Megan Mirandy od razu mi się spodobała. Czy historia okazała się równie dobra, jak teksty zapowiadające? 

Co o mnie wiesz? to historia Leah - młodej nauczycielki, która przez dawne błędy decyduje się porzucić dotychczasowe życie i wyjechać na drugi koniec kraju, by zacząć wszystko od nowa. Towarzyszy jej Emma, znajoma będąca chodzącą zagadką. Kobiety znają się od dawna, jednak po ośmiu latach rozłąki, los postanawia znów skrzyżować ich drogi. Leah pracując w miejscowej szkole, stara się wzbudzić w lokalnej społeczności zaufanie i sympatię, jednocześnie borykając się z nachalnym i nieobliczalnym adoratorem Davidem Cobem. Pewnego dnia mężczyzna zostaje oskarżony o brutalną napaść na Bethany - kobietę łudząco podobną do głównej bohaterki. Miasteczkiem wstrząsa strach i obawa przed kolejnymi napaściami. Wszyscy angażują się w rozwiązanie lokalnej zagadki. Z dnia na dzień znika także Emma. Leah w obawie o jej życie, zgłasza zaginięcie na policję. Sytuację komplikuje fakt, że tajemnicza współlokatorka nie istnieje...czy Leah po prostu ją wymyśliła? 

W thrillerach psychologicznych płatająca figle psychika i wyimaginowane postaci to motywy często spotykane. Bohaterki często wymyślają sobie różne sytuacje i osoby, o których czytelnik dowiaduje się dopiero na końcu. W książce Mirandy jest inaczej. Leah jest przekonana, że Emma istnieje, brakuje jej tylko dowodów na poparcie tej tezy, przez co sama wpada w tarapaty. Historia toczy się na dwóch płaszczyznach. Jednocześnie rozwiązujemy zagadkę brutalnego pobicia jednej z kobiet i docieramy do zdarzeń z przeszłości głównej bohaterki. Oba wątki doskonale ze sobą współgrają i tworzą spójną całość. Odkrycie kart z przeszłości Leah pomaga wytłumaczyć jej dotychczasowe motywacje i zachowanie.

Książka napisana jest prostym językiem, przez co czytelnik dosłownie płynie przez kolejne strony. Gdy po raz pierwszy wzięłam ja do ręki już po chwili nie mogłam jej odłożyć. Każdy kolejny rozdział skonstruowany jest tak, by trzymać czytelnika w napięciu. Dawno nie przeczytałam tak szybko żadnej książki. Historia choć może wydawać się banalna i płytka, wcale taka nie jest. Do końca nie wiadomo kto okaże się winny, a autorka sprytnie odwraca uwagę czytelnika od prawdziwego zakończenia. 

Co o mnie wiesz? to książka godna polecenia. W księgarniach możecie znaleźć ją od 17 kwietnia. 






Tytuł: Co o mnie wiesz? 
Autor: Megan Miranda 
Wydawnictwo Znak 
Data premiery: 17 kwietnia 2019 
Ilość stron: 413


You May Also Like

3 KOMENTARZY

  1. Na mnie książka już czeka na moim czytniku. ��

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwsze słyszę o autorce i tej książce, ale muszę przyznać, że mnie zainteresowałaś ;). Lubię kryminały i thrillery, więc to lektura w sam raz dla mnie. Może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię kryminały, więc będę miała na uwadze!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie Cię widzieć! Będzie jeszcze fajniej, jeśli trochę podyskutujemy. Dlatego zostaw po sobie komentarz, będzie mi bardzo MIŁO!! Odpowiem w przerwie między jedną książką, a drugą :)

WPADNIJ NA MÓJ INSTAGRAM

>